Sestdien, 10. augustā, kultūras telpā “Hanzas perons” pirmoreiz Rīgā ar īstiem un izdomātiem stāstiem dūmakainā rokmūzikā viesosies trio 'Timber Timbre' no Kanādas.
Kādā senā albuma apskatā teikts:
“Grupas līderim Teiloram Kērkam (Taylor Kirk) piemīt stils, šaubu nav. Viņa bagātīgajā dungošanā dzirdam mazliet Elvisa Preslija savilkto lūpu smīna, mazliet Nika Keiva lietišķās dārdoņas. Viņa tumsnēji tēstās retro rokdziesmas ir taupīgas un nedaudz slinkas. Ja Deividam Linčam kādreiz būtu jāuzņem seriāls ‘Mad Men’, Kērks ar kolēģiem tam noteikti sacerētu skaņu celiņu.”
Bieži spilgtākos un trāpīgākos salīdzinājumus, runājot par mūziku, kāds cits jau ir ieviesis un atliek vien piemeklēt piemērotākos, kam pievienoties. Augstāk minētais visai nepārprotami ļauj nojaust ‘Timber Timbre’ mūzikā vietām rodamo atmosfēru, bet iespējams lietot arī citu tēlainību, to cenšoties raksturot svešiniekam. Piemēram, stāstot par to kā par “skaisti atturīgu blūzu no paralēlas pasaules”, kas ievelk reizē “kinematogrāfiskā un spocīgā” atmosfērā. Lielā mērā taisnība, ka starp Teiloru Kērku un ‘Timber Timbre’ ir liekama vienādības zīme, jo gandrīz 20 gadu laikā kolektīva sastāvs ir mainījies, savulaik tik tiešām Kērkam sākot dziesmas sacerēt vienatnē koka būdiņā attālā Ontario provinces nostūrī. Nu, septiņus pilnmetrāžas un divus īsspēlējošos ierakstus vēlāk, mēs ‘Timber Timbre’ pazīstam kā trio, kurā bez T. Kērka muzicē arī taustiņinstrumentālists Maiks Dubjū (Mike Dubue) un perkusionists Bredlijs Šreibers (Bradley Schreiber). “Kinematogrāfs” nav tikai izteiksmes līdzeklis publiskās saziņas lirikā. ‘Timber Timbre’ mūziku, iespējams, neapzināti būs dzirdējusi daļa kino un seriālu cienītāju Latvijā, jo tā skan gan seriālos ‘Breaking Bad’, ‘Russian Doll’, ‘Orange Is The New Black’ un citos, gan dokumentālajā filmā ‘Wild Wild Country’ un neviennozīmīgi vērtētajā šausmu gabalā “Pēdējais eksorcisms: II daļa”.
Šovasar Eiropā gaidāmie nedaudzie ‘Timber Timbre’ koncerti ir par godu joprojām aktuālajam pagājušā gada izdevumam ‘Loveage’, kuru pats autors uzskata par pabeigtāko un aizraujošāko savā katalogā. Turklāt, starp pēdējiem albumiem pagāja seši gadi, kuru laikā Kērks ar biedriem ne tikai aktīvi koncertēja, bet arī neliedza padomu kā producents citiem mūziķiem. Pašu studijas albumu Kērkam producēt gan līdzējis grupas biedrs Dubjū, un abi atzīst, ka tajā pa pusei jauši, pa pusei ne izdevies savā starpā samierināt Braiena Vilsona (Brian Wilson) skaņu paleti ar Leonarda Koena (Leonard Cohen) uzjautrinošo melanholiju.
“Jā, abi mākslinieki ir man tuvi, bet tādā gadījumā nevaru nepieminēt arī ‘Sun Ra’, Dorotiju Ešbiju (Dorothy Ashby) un Alisi Koltreinu (Alice Coltraine), kā arī itāļu dziedātājus Pino Daniēli (Pino Daniele) un Paulo Konti (Paolo Conte),” teicis pats Teilors Kērks, iespējams, paskaidrojot albumā ‘Loveage’ caur un cauri jūtamo “kinematogrāfisko vieglumu”.
Jau minēts, ka šogad augustā apritēs pieci gadi, kopš “Hanzas perons” vēris durvis pēc vērienīgās rekonstrukcijas 2019. gada vasarā. Lai atzīmētu šo, no vienas puses – gana īso mēroto ceļu, bet, no otras, veroties tālumā, kurp “stiepjas sliedes no Perona”, līdz augusta nogalei gaidāmi vairāki spilgti kultūras un mākslas notikumi. Arī šis – dūmakaini stāstnieciskas rokmūzikas trio 'Timber Timbre' koncerts.
Biļetes uz ‘Timber Timbre’ koncertu “Hanzas peronā” no 8. maija plkst. 12.00 nopērkamas “Biļešu Paradīzes” tirdzniecības tīklā. Pirmās 50 biļetes pieejamas par īpašu cenu – 32.00 EUR. Koncertam tuvojoties, biļešu cena pieaugs.